Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, program studiów z zakresu EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ obejmuje:
Grupy zajęć, w ramach których osiąga się szczegółowe efekty uczenia się | Zajęcia | Minimalna liczba godzin | Minimalna liczba punktów ECTS |
C. Kształcenie kierunkowe | C.2. Przygotowanie psychologiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | 60 | 6 |
C.3. Przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | 60 | 6 | |
C.5. Dydaktyka specjalna | 30 | 4 | |
C.6. Diagnostyka w pedagogice specjalnej | 30 | 4 | |
D. Edukacja włączająca | D.1. Teorie edukacji integracyjnej i włączającej | 30 | 4 |
D.2. Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowanie, realizacja i monitoring działań wspierających | 60 | 6 | |
D.3. Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych | 75 | 8 | |
D.4. Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej | 30 | 4 | |
D.6. Praktyki zawodowe | 120 | 6 | |
RAZEM |
375 h +120 h | 48 |